Nuffnang

Thursday, February 3, 2011

Adjustable Fuel Regulator

entri kali ini ialah bagaimana memasang adjustable fuel regulator pada kereta khususnya satria/wira. dengan menggunakan adjustable fuel regulator kita boleh melaras sama ada tinggi atau rendah tekanan/pressure minyak di dalam fuel rail


brand aromative siap dapat sekali dengan braided hose dan AN fitting


letakkan teflon tape aka tape paip pada thread fuel gauge


pasang gauge pada regulator dan ketatkan secukup rasa agar tiada kebocoran berlaku nanti


meter yang siap dipasang dalam ukuran PSI


pasangkan AN fitting dan braided hose dengan teliti untuk mengelakkan kebocoran


letakan pada bahagian firewall kereta dengan bracket custom


kedudukan fuel regulator dalam ruang enjin


adapter regulator akan dipasang untuk menggantikan fuel regulator standard


buka dua biji nat 10mm kiri dan kana regulator standard pada bahagian hujung sebelah kanan fuel rail


diingatkan sebelum membuka fuel regulator standard ini anda seharusnya menanggalkan terminal negative bateri untuk mengelakkan kemunkinan belakunya spark pada tempat-tempat tertentu


masukkan o-ring pada adapter yang boleh diambil dari regulator standard


pasangkan adapter dan kemaskan nat


adapter yang telah diap dipasang


hose bawah adjustable untuk disambungkan pada return pipe seperti ini


dah setiap pasang sepenuhnya. sambungkan balik terminal negative bateri dan start kereta anda. serta merta hendaklah memeriksa pada tempat-tempat penyambungan yang telah dilakukan untuk mengesan kebocoran minyak. off enjin sekiranya ada kebocoran dan ketatkan semual mana-mana hose penyambungan. sekiranya dah ok, laraskan pressure minyak mengikut kesesuaian iaitu kalau wira standard saya cadangkan set 38-40 psi

sekian, terima kasih
bertemu lagi

120 comments:

  1. Kasor molek AFR tu, brand apa tu bang Jeff?

    ReplyDelete
  2. salam.pa kelebihan pasang menda ni,kira brape kos adj fuel regulator ni termasuk ngan braided hose tu?

    ReplyDelete
  3. semua kereta injection ada fuel regulator cuma bukan adjustable. kelebihan pasang yang adjustable kita adjust sama ada nak tinggi atau rendahkan pressure minyak dan boleh up kan sikit dari standard untuk mengekalkan kestabilan minyak walaupun pada hi-rev

    ReplyDelete
  4. kete wira karburator leh pakai tak benda ni?

    ReplyDelete
  5. carb tak dapat masuk adjustable fuel regulator

    ReplyDelete
  6. salam...abg jep...sy ada pakai afr ni kat wira sy...enjin standet je....brand sard ori....yg sy konfius ialah bila sy set dlm 40 psi minyak jd kuat je...isi rm 50 jd xsmpi 300km pun tp bila sy set dlm 50 psi bleh g lbh 300km lak....

    ReplyDelete
  7. ada beza ke pakai FR yg ori dgn imitation bang jef..ada effect apa2 x...

    ReplyDelete
  8. yang ori ada jaminan, kalau yang imitation ada yang ok dan ada yang bermasalah, terpulang pada bajet dan kehendak masing-masing. kalau saya sudah tentu mahukan yang ori walaupun mahal sedikit

    ReplyDelete
  9. salam bang jep....sy nk ty ni...baru2 ni sy ad tukar afr ni....brand sard....sy pasng sndri la...mslh nye sy baru sdr sy psg fuel in line terbalik dgn meter....pstu meter x jalan....tp still bole on engine lg....soalannye perlu ke sy tukar blik care psg tu?

    ReplyDelete
  10. tukar balik, tepi untuk inlet meter dan line in dari fuel rail, bawah ke outlet fuel return line

    ReplyDelete
  11. ok...y bwh tu sy psg da btol...cme y kt bhgian tepi tu...kan ad due lobg....y dpn sy letak meter....y tepi sy letak ke fuel rail....salah ke?

    ReplyDelete
  12. fdzrin: slm bang jep, afr automotive ni biasanye mudah diperolehi d mana n bp price?

    ReplyDelete
  13. brand aromative ni boleh cari kat kedai performance ataupun boleh beli melalui online

    ReplyDelete
  14. Salam bang jep..
    saya baru psg AFPR ni jenis aeromotive jugak.
    idle 40psi vaccum attached.
    lps jln2 seketika dia drop & maitain 30psi.
    off enjin,da sejuk start semula 40 psi blk.
    normal ke ni?
    enjin 4G93 n/a

    ReplyDelete
  15. macam tak normal je ni, macam ada masalah sama ada meter atau AFR itu sendiri

    ReplyDelete
  16. tuk campro iafm brape psi yg sedap bang jeff..engine dh tuka adj cam je..

    ReplyDelete
  17. salam bang jef.berapa psi untuk 4g91 yang dah buat port & polish.

    ReplyDelete
  18. salam nk tanya hose adapter yg dekat fuel rail sambung kt mane .. sbb adapter yg lama ada hose .. yg baru x der ker just matikan jer..

    ReplyDelete
  19. NIeerz : hose dekat fuel rail tu masuk kat afr tu.. lihat pic last.. pastu yang hose kecil tu .. untuk vacum .. pasang kat atas afr..

    ReplyDelete
  20. brand aeromotive ni ok ke??? takot dier punyer pressure jd tak betul..

    ReplyDelete
  21. Salam abg jeff..thanks blog abg ni, byk info sy leh tau n pelajari kt cni..dlu bljar akaun,psl kete mmg fail la.

    Cuma isu skrg sy pkai gen-2, nk apply kt kete sendiri still takut2 n byk benda lg sy kena tau sblum start projek kt kete. sbb spec dh lain.

    Klu ade buat projek kt kete campro, mohon post skali ye.. tq. :)

    ReplyDelete
  22. Bro Tacra Ensem..

    masa enjin off.. regulator meter akan turun ke 0 atau maintain 40psi(cthnya)..?

    ReplyDelete
  23. apa khabar CAK, masa enjin off meter fuel regulator akan tetap pada psi yang ditetapkan dan perlahan-lahan akan turun apabila enjin sejuk dan seterusnya boleh mencapai 0 psi apabila kereta lama tak dihidupkan

    ReplyDelete
  24. berapa setting fuel pressure yg sesuai utk mivec 1.6 dgn ubahsuai piping 2.2 sahaja?

    ReplyDelete
  25. mcm keta amber jgak ni,hinjin standard jer,tapi masih pakai fuel pump wira lg, kena set pressure macam sifu bg tau ni...

    ReplyDelete
  26. Salam abg jeff.
    Ada ke DIY nak tukar oil filter wira injection VDO?
    Berapa KM patut di tukar?
    mohd_azrul@rocketmail.com

    ReplyDelete
  27. oil filter minyak hitam kebiasaannya tukar setiap kali penukaran minyak enjin. bergantung juga kepada jenis minyak enjin yang diguna, contohnya kalau mineral 20w/50 kena tukar setiap 5000km

    ReplyDelete
  28. senang je nk tukar ek..tapi selalu bukan ade hose vacumm ke abg jepp? tu nk cucuk tang mana dan dtg dari mana?

    ReplyDelete
  29. setting pressure ni masa enjin hidup dan vacum terpasang atau sumbat vacum tu dulu dah set pasang balik vacum? tq

    ReplyDelete
  30. boleh set masa vacuum terpasang dan semasa idling, set sekitar 38 - 40 psi

    ReplyDelete
  31. salam en.jeff..
    normal ke kalau meter turun sampai 0 dlm masa 3-5 minit? Tq..

    ReplyDelete
  32. turun ke 0 setelah beberapa ketika off engine adalah normal, tak ada apa-apa masalah

    ReplyDelete
  33. Abg jeff
    saya nak pasang AFR ni..
    secara teknikal fungsinyer untuk laraskan pancitan minyak ke injector baru sekata kan..
    kalau kita dah set PSI nyer penggunaan minyak masih sama atau makin bertambah?
    saya guna enjin proton 4g93p standard,sama jugak ke set dalam 38-40psi?

    ReplyDelete
  34. adjustable fuel pressure ni nak laraskan pressure fuel dalam fuel rail sama ada nak tinggi atau rendahkan pressure, injector tetap pancut minyak mengikut cc masing-masing, penggunaan minyak tak bertambah atau berkurang

    ReplyDelete
  35. emmm tq abg jeff..
    ada bajet boleh carik ini barang

    ReplyDelete
  36. stardard 1.8 na pressure 38-40 psi jugak ker?

    ReplyDelete
  37. satria 1.6 saya injector 210cc.. kalu upgrade 240cc ada penambahan dari segi pick up x abg jeff.. sebab penambahan hnya 30cc saja dari asal.. atau pun cari injector yg lebih besar cc dari 240cc tu..takut tukar pakai 240cc x brapa rasa sgt.. ecu dan air flow sensor dah pakai yg 1.8 punya.

    ReplyDelete
  38. boleh masuk tapi kalau nak cantik kena ada mangement untuk control campuran minyak dengan angin. kalau minyak besar sangat kereta boleh lemau

    ReplyDelete
  39. kalau saya stick dengan injector 210cc ni dan guna management mcm mana pulak? sebab guna 210cc ni enjin mcm x cukup kuasa la abg jeff.. plug pun mcm lean.. mcm minyak x cukup.. ada member kata guna ecu 1.8 membuatkan injector 210cc tu kena kerja keras.. better pakai 240cc.. mnta penjelasan ..

    ReplyDelete
  40. ASALAM BANG..

    APA YANG DIMAKSUDKAN IDELING = 42PSI?
    THROTEL = 52PSI?
    ADA SESETENGAH DLM FORUM SY TGK..

    ReplyDelete
  41. idling bermakna kereta hidup tapi tidak bergerak dan tidak tekan pedal minyak, masa ni pressure minyak petrol dalam fuel rail 42psi. manakala kalau kita menkan throttle iaitu tekan pedal minyak semasa membawa kereta pressure petrol dalam fuel rail akan meningkat seperti kepada 52psi

    ReplyDelete
  42. ok bang..
    info faham. tq.
    diharap abang dapat teruskan blog diy ni.
    coz saya memang peminat setia abang.
    from melaka!

    ReplyDelete
  43. salam a.jef,sebenar2nye apa dia punya kelebihan gn FR ni..enjin bleh jd pikap ke camne

    ReplyDelete
  44. salma bang..nk tnya ni tntng FR..saya ad satu FR brand sard..tp xde adpter..then mcm mn ank set kan meter pada FR 2??mntk tunjuk ajar.

    ReplyDelete
  45. satu lgi tngn FR sya..dia mngunakan bacaan 1-10 km/cm2.boleh digunakan kew FR ni pada wira 1.3????dan apakah cara untk set??

    ReplyDelete
  46. adjustable fuel regulator ialah untuk mengubah pressure minyak di dalam fuel rail sama ada nak tinggi atau rendah, injector tetap memancutkan minyak mengikut kada cc pada injector. pressure yang baik membolehkan injector memainkan peranannya dengan lebih efisien.

    ReplyDelete
  47. Salam bang...baru lah sy faham,fungsi AFR nih utk meninggikan pressure minyak dlm fuel fail so dptlah increas skit hp enjin kn???...tp macam mana pulak dgn Fuel pump yg LPH nya tinggi sikit dr asal,sama ker fungsinya????
    Sy nk mntak pendapat abg,antara part2 nih, yg mana satu harus sy tukar dulu utk nk tinggikan sikit presure minyak keta saya model sentra b13 injection (10thn pki tak penah tuka lagi benda-benda tuh)..skian tima kasih

    ReplyDelete
  48. Pkai cam pulley adjustable brape mau set pressure ye?

    ReplyDelete
  49. cha - boleh cuba masukkan adjustable fuel regulator dan set berapa psi untuk naikkan sedikit pressure minyak dalam fuel rail. kalau wira atau mitsu boleh set sekitar 38psi - 40psi

    ReplyDelete
  50. Kalau untuk campro? saya pkai gen2.. pkai cam pulley adjustble, tp mcm x bleh blah.. Abg thu x nk adjust brape intek brape exhust nk adjust? saye set x dpt2. mungkin jgk fuel regulator x pasang kot.. tlong?

    ReplyDelete
  51. sekarang adjust berapa degree untuk intake dan exhaust?

    ReplyDelete
  52. Dh try byk dh.. skrg adjust intek 2 exhaust -2. ni adjust ikut die pnyer marking..

    ReplyDelete
  53. Utk intake adjust advance 2, retract 2.. bnyi mcm stndrt je.. mcm xde beza je..

    ReplyDelete
  54. tq abg tacro sbb bnyk berkongsi ilmu

    ReplyDelete
  55. to iwan-aku pn pakai campro gak dolu2 setting adj cam mcm ko..skng ni aku tuka lain plak-advice dr abg tacra-intake retart 2 & ejoz advance 2--bnyi ada skit tuf..tuf..bole juga try intake retart 3 & ejoz advance 3--ni bnyi ganz skit..tp enjin mcm ada bnyi kurng mnyenangkn plak+gegar kuat..perbezaan pikup ada kuat skit,xperlu nk high rev dah smpai 7.2 (nie kete sy)..klo slh abg tacra hrp ditegur..tq..

    ReplyDelete
  56. kalau Gen2 CPS fuel regulator berapa PSi nak set bro tacra..tau jelah CPS nie mentekedarah minyak kuat....

    ReplyDelete
  57. Nk tnye ckit spe2 bleh tlng. pkai cam pulley adjustble prlukah pasang fuel regulator? tolong!!

    ReplyDelete
  58. nak pasang adjustable campulley tidak semestinya kena masuk adjustable fuel regulator

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm minyak x ckup je.. smput2..

      Delete
  59. salam, bang klu kt waja engin 4g18 nk set bp psi???

    ReplyDelete
  60. Kalau engin gsr 4g93t brapa nak set pressure...engin standard...tak bikin apa pun

    ReplyDelete
  61. salam abg jeff nak minta bantuan saya menggunakan enjin v6 2.0 N/a brpe psi nak set tq abg jeff

    ReplyDelete
  62. bang jeff,

    betul ke setting afpr tu caranya seperti dlm youtube ni?

    http://www.youtube.com/watch?v=fzBbq3sx4ZU&list=UUPdGIjUJdIjeNRGncFcpfTw&index=4&feature=plcp

    ReplyDelete
  63. Bro camana bro masukan AN Fitting tu ngan steel braided ... ? susah btol nak masukan ..kalau bro ada skill boleh ajar ... tolongla ajarin saya nii..

    ReplyDelete
  64. salam bang jeff,

    nak tanya saya sekarang ni dah pakai engin twincam 1.8 cuma wiring ecu n airflow pakai 4g91(1.5). perlu ke saya pakai management atau tukar ecu 1.8 twincam tanpa perlu tukar wiring asal 4g91 (1.5). tqvm

    ReplyDelete
  65. Salam... Keta saya susah nak hidup lepas buat top overhaul....1st time start mesti kena bagi minyak byk (tekan rapat) kalau tak bagi minyak..dia jadi semput..terus kong 2,3 jam.untuk pengetahuan brg tlh saya tukar, fuel pump,plug,cable plug, tepet valve dah dua kali adjust ....masaalah tetap sama juga...jd sy minta pandagan tuan apa masaalah sebenar keta ni...(keta wira 1.5 injection)

    ReplyDelete
  66. salam.keta sy baru pakai afr .bila bawak rpm lmbt turun masa tukar gear.apa sebab afr tu masalah..?

    ReplyDelete
  67. SALAM..

    Bro Jeff..nak tnya jugak..tolong k..bila pasang AFR tu..mmg time idle dia, bila kira rem time free gear..ending dia macam nak mati enjin..kenapa jadi macam tu??

    ReplyDelete
  68. Salam..bri jeff, untuk enjine evo berapa psi nk??38-40psi juga ke bro??

    ReplyDelete
  69. Kebiasaannya lancer/mitsu pressure regulator sekitar 38-40 psi

    ReplyDelete
  70. 4g93t injektor 560cc,brape nk set bang? mcm mane nk kire brape pressure nk set? thx en.jeff.

    ReplyDelete
  71. salam abg jeff..injin saya baru masuk hicam..dan dah pasang adjustable fuel regulator..buat masa ney x pasang lagi adjustable campulley..extractor 421 dan piping 2 inci..berapa ye pressure yang patut utk saya set pada fuel regulator tu..?harap d bantu..trima kasih

    ReplyDelete
  72. lupa plak nak b tawu..hehheh...injin 4g13 abang jeff

    ReplyDelete
  73. salam bang jef...kalu fuel pressure drop dri 3.5bar ke 1.5bar lepas bwak lame,normal ke dok?...hok peliknye keter jdi bobok lepah lame bowok..msaloh fuel pump?fuel rail?fuel regulatr?..kalu mati enjin pon meter fuel pressure drop kosong trus..kea ader leaking mane2...waner tuh?aaa sila tulong

    ReplyDelete
  74. smbungan...time fuel pressure dio trun pon jdi dok stabil meter tuh...kire getar la x stabil jarum dio...tpi lau mati enjin start balik tros..ok plop fuel pressure die maintain 3.5bar...pah lame drop balik

    ReplyDelete
  75. salam...mcm mn nk tau FR rosak,ade kah mengganggu perfomance utk enjin turbo?Adakah iamenyebabkan jd 'bobok' ms boost nk msk?

    ReplyDelete
  76. kalau fuel pressure drop lepas bawak lama kemungkinan masalah fuel pump, kena check fuel pump. jadi bobok semasa boost nak masuk ada kaitan antara minyak ataupun api, kena check betul2

    ReplyDelete
  77. salam abg jeff, hose vacuum yg kt hujung fuel rail asl tu kne pasang semula x kt adapter afr? ke biar tergantung cmtu je?

    ReplyDelete
  78. kena pasang balik hose vakuum to pada afpr baru anda, sebab vakuumla yang akan adjust pressure sedikit sebanyak dlm afpr atau fpr standard.

    ReplyDelete
  79. hose vakuum pasang pada batang silver kecik belah kanan tu ek....

    ReplyDelete
  80. afpr lain2 model, lain juga lubangnya. biasanya lubang minyak masuk, minyak keluar n hose vakum. hose vacum sambung direct dari manifold ke afpr. cuba cek manual, yang abg jeff punya tu rasanya pada body merah, nipple silver.

    ReplyDelete
  81. hose vacuum kena sambung yang ke intake manifold tu dan terus ke bahagian atas adjustable fuel regulator

    ReplyDelete
  82. fuel regulator adaptor yg abg jeff pakai tu mana nk dapat..search kt kedai online x jumpa..pernah beli brand tomei tapi x ngam lubang

    ReplyDelete
  83. Assalam bang
    Nak tanya..br pasang afr works stage 1..meter sard ayam..set 41...hari petama tiba2 jd 30psi enjin 2,3 start br boleh..set blk 41..
    Hari kedua tiba2 jd 55psi...set blk 41...hari ketiga jd 35psi...

    Enjin stendet 4g93t

    Agak2 bang apa masalanya tiba2 naik turun sukati dia je..afr local ke atau meter out..

    ReplyDelete
  84. salam....! kereta sy wira 1.3 injection mempunyai masalah idling. enjin senang mati (aircond on) bila tukar tekan clutch. pomen kata tak boleh pasang ficd sbb tak sesuai dgn kereta sy. adjustable fuel regulator ni boleh membantu tak?

    ReplyDelete
  85. pasang ficd akan solve masalah tu

    ReplyDelete
  86. dah tanya seller ficd, model wira 1.3 tahun 2003 mmg tak guna pasang ficd...

    ReplyDelete
  87. salam abg jef..saya pakai 4agze ke70 fpr work tp nape time idle tak semput, time tarik gear 1,2,3 tak sampai rpm 2 semput mcm minyak tak sampai.pastu setting jarum tu tak blh naik lebih dr 24psi.

    ReplyDelete
  88. salam. klu proton waja engin 4g18, pakai trotle body s90 nk set brape??? (unit dlm kg/cm2). tq

    ReplyDelete
  89. salam ....
    1.kalu enjin evo 3 4g63 (turbo),berape psi kena set ?
    2. no psi makin besar ,makin minyak besar ke ?

    ReplyDelete
  90. abg jeff...brape nak set bagi enjin 4g93 dohc injector 390cc..

    ReplyDelete
  91. Salam abg jeff..sy da pasang afr kat keta sy tp malangnya keta x nak hidup bila install barang ni dan petrol kluar dr vacum afr bila nak stat.apa masalahnya?

    ReplyDelete
  92. Macam leak je dlm afpr tu. Brand apa tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brand sard type rj klu x clap.barang masi bru..

      Delete
  93. masa pasang kena ikat klip betul-betul tetapi jangan overtighten, satu lagi cek inlet dan outlet fuel

    ReplyDelete
  94. ohh, sard, cuma kena hati2 brand sard ni, banyak tiruan. byk forum pasal sard ni. Saya pakai tiruan je, set 33 psi.

    ReplyDelete
  95. salam abang jeff..
    nak tanye berkaitan dgn unit pade meter adjustable fuel regulator ney..
    unit saye dlm kg/cm2..
    adekah unit tu same dgn bar..??
    sbgai cntoh sy ingin set 3.6 bar..dan sy set 3.6 juga pada unit kg/cm2..betul ke apa yg sy lakukan tu..??
    harap dibantu..

    ReplyDelete
  96. yup betul, itu juga dikira sebagai unit bar

    ReplyDelete
  97. abang jeff..
    mcm mane kte nak tawu klu terset pressure minyak rendah pada adjustable fuel regulator..?
    dan ape kesan yg akan jadi pada injin..?

    ReplyDelete
  98. kalau minyak rendah atau pressure tak kuat kereta akan rasa lemah iaitu rasa macam kurang power. kalau minyak terlebih kereta akan letup2 pada ekzos dan keluar asap hitam

    ReplyDelete
  99. Salam abg jef... klo nk oder afr tu kt abg jef bleh x? Komplete set...
    Sy nyer
    wira 1.5 standard... nk bli sndiri xpndai,tkot kne tipu...

    ReplyDelete
  100. Slm abg jef..nak tanya..keta 4g93..set bepa pressure..sy ada baca 38-40 psi..p ni set masa buka tau pasang vaccum hose..minta pendapat..takut keta x cukup minyak nanti rosak pla enjin.

    bantuan amat la diharapkan

    ReplyDelete
  101. bro nk tnya pd otai2 ni..sya waja 4g18 tp dh pkai piper hicam "272" n de msuk adjustable cam pully tp dh pkai AFR brand tomei la...dh set 2.4 kg/2cm..minyak memamg xterkata laa memang kuat sangat2..pas 2 de bau minyak kt exzos..npe leh jd macam 2???mntk tunjuk ajar je..^_^

    ReplyDelete
  102. salam abg jeff budiman..
    kereta sy kelisa 2nd gen..da psg FR set bpe ea pling bgus..sbb sy dapati klu set bg tgi kereta akn sedap je rase.padel x pyh tkn byk2.naik bukit pn x pyh tkar gear da.pe mksd bg tgi dan bg rendah set ie u ea?tq

    ReplyDelete
  103. kalau nak set pressure adjustable regulator kena tahu dulu berapa psi pressure standard punya, baru kita dapat mengubah sama ada nak tinggikan atau rendahkan pressure

    ReplyDelete
  104. As salam bro, memerlukan sangat pertolongan dari bro. Saya ada fuel regulator jenis SARD. Dah 2 minggu beli tapi x reti pasang. Bro boleh tunjukkan image mcm mana nak pasang kan x ?

    ReplyDelete
  105. Kalau mivec standart berapa psi abg jeff

    ReplyDelete
  106. salam abg jeff, saya dh bnda alah nie tpi bila seeting jarum meter stay 7 jeww x nk trun kecuali bila enjin di matikan.. meter dah tkar 2 kali tetap sama ? adakah kerosakkan pada fuel regulator

    ReplyDelete
  107. Salam abg jep..cerita pasal Fuel regulator ni..sy nak kepastian je,brand yg sy pakai skrg ni TOMEI..macam yg abg bgtau td bile mati enjin,meter regulator akan turun pelan2...tp sy punye regulator ni bila enjin off..jarum meter terus ke 0...ade masalah pemasangan ke atau problem pd barang tersebut...

    nak set pressure tu nk kne cabut vakum hos atau biar vakum attached..??...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebiasaannya pressure minyak tak turun terus ke 0 sebaik sahaja enjin dimatikan, ambil masa sekitar 15 - 30 minit untuk turun ke 0

      Delete
  108. As'salam abg jeff..sy duk msykill ni..
    feul regulator yg abg jeff pasang tu..bkn ke utk petrol patah blik g ke tangki..bkn sptotnye pde masuk ke abg jeff...

    ReplyDelete
  109. Salam abg jeff..sy ada enjin 4g13 wiring ecu & airflow toyota..sy nak tahu brapa setting cun untuk fuel pressure regulator?

    ReplyDelete
  110. biasanya set sekitar 38-40 psi

    ReplyDelete
  111. salam abg jef..sy nk tnye apa beza psang adjustbe fuel ni ng tukar injector cc yg lbih bsar..dn mne yg lbih baik.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang